[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 3 - ( پاییز 1397 1397 ) ::
جلد 7 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
کاربست مدیریت دانش به عنوان یک رویکرد مدیریتی در یک سیستم آموزشی
خانم فاطمه حسن دوست
دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
چکیده:   (108 مشاهده)

مقدمه: در قرن اطلاعاتی 21، دانش؛ عامل استراتژیک هدایت کننده جهت افزایش قدرت رقابتی بین المللی در سازمانها به شمار می رود. در سازمانهای آموزشی کیفیت آموزشی تاثیر بسزایی بر بهره وری موسسات بهداشتی دارد. راهبرد مدیریت دانش مسیر حرکت در جهت اهداف سازمان را مشخص می نماید. مدیریت دانش به عنوان یک روش مدیریتی با بهبود مهارتهای حل مسئله درون سازمان و کشف دانش نهفته در ذهن افراد و تبدیل آن به دارایی های سازمانی منجر به تسهیل اشتراک دانش در اعضا سازمان خواهد شد.
هدف: در این مطالعه هدف؛ کاربست مدیریت دانش در یک سیستم آموزشی است.
مواد و روش ها: این مطالعه به روش تحلیل موقعیت و با ابزارSWOT به صورت Case study در دانشکده پرستاری و مامایی قزوین انجام شده است.
یافته ها: پس از بررسی های انجام شده و با در نظر گرفتن نقاط قوت و فرصت های شناسایی شده، دانشکده پرستاری و مامایی قزوین در موقعیت تهاجمی قرار گرفت.
نتیجه گیری: از آنجایی که یکی از مراحل اصلی در فرایند مدیریت دانش کاربرد دانش تولید شده در سازمان می باشد سازمانهای آموزشی جهت بهره گیری  جامعه از دانش  تولید شده می توانند از فرصت های موجود در جامعه استفاده کرده که از جمله آن همکاری با سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی خواهد بود و اگر مدیران آموزشی نتوانند به راحتی دانش را به طور صحیح در جای خود استفاده نمایند قادر به رقابت نخواهند بودند.

 
واژه‌های کلیدی: مدیریت دانش، محیط آموزشی، شناسایی موقعیت استراتژیک، ماتریسSWOT
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۵/۱۳
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hasandoost F. Application of knowledge management as an entrepreneurial approach in an educational system. مدیریت پرستاری. 2018; 7 (3)
URL: http://ijnv.ir/article-1-563-fa.html

حسن دوست فاطمه. کاربست مدیریت دانش به عنوان یک رویکرد مدیریتی در یک سیستم آموزشی . فصلنامه مديريت پرستاري. 1397; 7 (3)

URL: http://ijnv.ir/article-1-563-fa.html



دوره 7، شماره 3 - ( پاییز 1397 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 33 queries by YEKTAWEB 3844