دانش و مهارت منابع انسانی مهمترین منبع مزیت رقابتی سازمان است توجه به یکایک این مهارتها و توانمندیها نشاندهنده آن است که هر یک از آنها، در فرآیندی بلندمدت و با تلفیقی از قابلیتهای ژنتیکی و تلاشهای فردی در بستر محیط، ایجاد و تقویت گردیدهاند. بنابراین هدف از این پژوهش تدوین الگوی برند منابع انسانی در سازمانها بالخص دانشگاه هاست که با وضع اجتماعی و فرهنگی و اسلامی ایران و ارزشهای فردی، سازمانی و اجتماعی جامعه آماری تحقیق انتخابشده انطباق داشته باشد. در تدوین و ارائه این الگو، ابعاد و مؤلفههای آن بومیو متناسب با سازمانهای ایران شده است.پژوهشحاضربهروشترکیبی(کیفیکمّی) انجام شدهاست. براین اساسدربخشاولتحقیقبه منظورارائهمدلیجامعازبرندسازیمنابعانسانی،ازروش پژوهشیکیفیفراترکیباستفاده شد. بدینترتیبکهبعدازشناساییمقولات،مفاهیمو کدهایبرندمنابعانسانی از طریق روش فراترکیب، برای ارائهترکیبمطلوبمؤلفه هایمدلبه گونه ایکهبتوان رابطه بین مقوله های برندمنابعانسانیرابهینهنموداز روشمدلسازیساختاری(ISM(استفادهگردید و الگوی اولیه بدست آمد و سپس از طریق روش حداقل مربع جزئی(PLS) مدل اعتبار سنجی شد. یافته هایتحقیقنشانمیدهدکهمقوله های اصلی و فرعیاستخراجیازروشفراترکیبموردتأییدجامعهخبرگانقرارگرفته و مدل پژوهشحاضرمتشکلاز8 مقوله اصلی و 43 مقوله فرعیاست. کهمیتواندالگویبرندسازیمنابعانسانیرابا رویکرد اسلامی را در دانشگاه های علوم پزشکی تهراننمایشدهد. نتایجتحقیقنشانمیدهدکههر هشتبعد؛1.برندسازی منابع انسانی - اسلامی،2.ارزیابی عملکرد منابع انسانی،3. آموزش و توسعه منابع انسانی،4.رهبری سازمانی،5. عدالت سازمانی و6.رضایت و تعهد منابع انسانی 7. فرهنگ سازمانی 8. برندسازی داخلی درفرایند برندسازیمنابعانسانینقشبهسزاییدارند..
abedini S, sayadi S, SHOKOH Z, fatehi zadeh N, mollaiy H. Designing the branding pattern of human resources with an islamic approach to the universities of medical sciences in tehran city. مدیریت پرستاری 2021; 10 (2) :48-67 URL: http://ijnv.ir/article-1-851-fa.html
عابدینی سحر، صیادی سعید، شکوه زهرا، فاتحی زاده نوید، ملائی حمیدرضا. طراحی الگوی برندسازی منابع انسانی با رویکرد اسلامی در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. فصلنامه مديريت پرستاري. 1400; 10 (2) :48-67