TY - JOUR T1 - Emotional work strategies of managers and job performance of nurses TT - راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی پرستاران JF - IJNV JO - IJNV VL - 6 IS - 3 UR - http://ijnv.ir/article-1-530-fa.html Y1 - 2018 SP - 28 EP - 37 KW - Emotional Labor KW - Emotional Display Strategies KW - Job Performance KW - Nursing Managers KW - Hospital Nursing Staff N2 - مقدمه: کارایی یک بیمارستان در ارایه خدمات مراقبتی مناسب، مستلزم ارتباطات موثر بین مدیران و کارکنان پرستاری است و مهارتهای عاطفی مدیران عاملی مهم در اثربخشی رهبری و موفقیت سازمانی است. ابراز احساسات مناسب مدیران میتواند در بهبود عملکرد شغلی کارکنان موثر باشد. هدف: تحقیق حاضر با هدف تعیین ارتباط راهبردهای کار عاطفی مدیران پرستاری با عملکرد شغلی کارکنان پرستاری انجام شد. مواد و روشها: مطالعه‌ای مقطعی، توصیفی و هم بستگی در یکی از بیمارستانهای آموزشی تهران در سال 1394 انجام شد. نمونه‌‌ای شامل 120 نفر از پرستاران و 15 نفر از مدیران پرستاری به روش نمونه گیری آسان انتخاب شد. ابزار مطالعه شامل پرسشنامه نمایش عاطفی دایندورف و پرسشنامه عملکرد شغلی پاترسون بود که پایایی آنها با آلفای کرونباخ 0/76 و 0/83 در مطالعات گذشته تایید شده بود. پرسشنامه عملکرد را کارکنان (پرستاران و سرپرستاران) و پرسشنامه نمایش هیجانی را مدیران (سرپرستاران و سوپروایزرها) به شیوه خودارزیابی تکمیل نمودند. داده ها با آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن با استفاده از نرم افزار SPSS در سطح معناداری 0/05 تحلیل شد. یافته ها: راهبردهای نمایش عاطفی واقعی و عمیق مدیران در سطح بالا (66/7%) و عملکرد شغلی کارکنان نیز در سطح بالا (90%) ارزیابی شد. از بین راهبردهای کار عاطفی فقط نمایش عاطفی واقعی مدیران با عملکرد کارکنان پرستاری همبستگی مثبتی داشت(0/203=P=0/020 , r). راهبردهای نمایش عاطفی مدیران و عملکرد شغلی کارکنان پرستاری با متغیرهای فردی آنان رابطه معنی‌داری نداشت (0/05 M3 10.29252/ijnv.6.3.4.28 ER -