Quarterly Journal of Nersing Management
فصلنامه مديريت پرستاري
مدیریت پرستاری
Medical Sciences
http://ijnv.ir
1
admin
2645-4785
2645-4793
8
10.29252/ijnv
14
8888
13
fa
jalali
1397
11
1
gregorian
2019
2
1
7
4
online
1
fulltext
fa
ایجاد سیستم ارزشیابی اصولی عملکرد پرستاران
Establishment of a systematic evaluation system for nurses' performance
گزارش مورد
case report
<div style="text-align: center;"><strong>ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری</strong></div>
<div style="text-align: center;"><strong>چکیده مقاله تجربه نگاری</strong></div>
<br>
شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکلدار):<br>
ارزشیابیهای عملکرد پرسنل توسط سرپرستاران بهصورت فرمالیته و غیراصولی انجام میشد؛ سرپرستار چکلیستهای ارزشیابی عملکرد پرسنل را بهطور فرمالیته آخر هر ماه تکمیل میکرد بدون اینکه ارزشیابی مستمر انجام داده باشد. معیارهای ارزشیابی عملکرد سرپرستاران بهطور سلیقهای بوده و ارزشیابیها بیشتر بهصورت ذهنی انجام میگرفت. پاداشها و پرداختهای پرسنل اعم از کارانهها بدون معیار ارائه شده و مبتنی بر عملکرد آنها نبود، پرسنل در زمینه پاداشهای دریافتی و ارزشیابی عملکرد خود، ادراک نابرابری داشتند. پرسنل از اینکه سیستم بین فردی که خوب کارکرده با فردی که خوب کار نمیکند هیچ فرقی قائل نمیشود ناراضی بودند، بههمین خاطر انگیزهای هم برای انجام عملکرد مطلوب نداشتند.<br>
<br>
هدف تغییر: اجرای اصولی ارزشیابی عملکرد پرستاران توسط مدیران پرستاری اعم از سرپرستار و سوپروایزران و بهبود عملکرد پرسنل پرستاری<br>
<br>
<span class="tlid-translation translation">Occupational Exposure Experience: The Abhar Relief Hospital (General) with 135 beds and 416 manpower<br>
- Human Resources: Nursing, Midwifery, Anesthesia and Operative Room<br>
- Duration of validation: from 91 to 95 (three courses)<br>
<br>
Describe the need for a change to be detected (description of the current situation is problematic):<br>
The staff performance evaluations were performed by the head nurses in an unformal and formal manner; the nurse completed the personnel performance evaluation checklist in the final form of the month, without having carried out an ongoing evaluation. The criteria for assessing the performance of head nurses were deliberate and evaluations were performed more mentally. Employee rewards and payouts, including non-performance measures, were not based on performance, personnel received inequity in terms of rewards and performance appraisal. Personnel were not dissatisfied with the system between the person who worked well with someone who does not work well, so they did not have the incentive to perform well.<br>
<br>
Purpose of Changing: Principal Implementation of Nurses' Performance Evaluation by Nursing Managers such as Nurses and Supervisors and Improving the Performance of Nursing Staff</span>
,ارزشیابی عملکرد,پرستاری
Principle performance evaluation,Nursing
13
16
http://ijnv.ir/browse.php?a_code=A-10-1069-1&slc_lang=fa&sid=1
Afsaneh
Mohammadi
افسانه
محمدی
afsunm41@gmail.com
10031947532846007828
10031947532846007828
Yes
Metron Hospital, Ghadir Abhar, Iran
دانشجوی دکترای پرستاری، مترون بیمارستان الغدیر ابهر، ایران