[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 13، شماره 1 و 2 - ( بهار و تابستان 1403 ) ::
جلد 13 شماره 1 و 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه مدیریت کیفیت جامع و کیفیت خدمات بیمارستانی از دیدگاه پرستاران در بیمارستان‌های منتخب خوزستان 1402
دانیال اسلامی پناه1 ، اباسط میرزایی*
1- واحد جنوب
استادیار، واحد علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده بهداشت و مهندسی پزشکی، تهران، ایران، واحد علوم پزشکی تهران ، amacademic@yahoo.com
چکیده:   (58 مشاهده)
مقدمه: مدیریت کیفیت جامع در مراقبت های بهداشتی یک رویکرد جامع برای ارائه مراقبت برتر از بیمار، کارایی عملیاتی و بهبود مستمر است. کیفیت خدمات بیمارستانی ابعاد مختلفی از جمله اثربخشی بالینی، ایمنی، بیمار محوری وکارایی را دربر می­گیرد و پرستاران بزرگترین گروه ارائه دهنده ی خدمات درنظام سلامت بوده که می توانند بر کیفیت خدمات تاثیر بگذارند. هدف این پژوهش، بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و کیفیت خدمات بیمارستانی است که توسط پرستاران در بیمارستان‌های منتخب استان خوزستان درک می‌شود.
روش بررسی: پژوهش حاضر ازلحاظ هدف کاربردی و به­ لحاظ گردآوری داده­ها پیمایشی همبستگی می­باشد. جامعه آماری، پرستاران شاغل در بیمارستان‌های آموزشی درمانی منطقه ­ای استان خوزستان (ابوذر اهواز و گنجویان دزفول) است. نمونه پژوهش 269 نفر بود که با روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها یک پرسشنامه استاندارد است که روایی آن تأیید و پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از 7/0 می­باشد. تحلیل آمار توصیفی توسط نرم‌افزار SPSS 22  و برای آزمون فرضیات پژوهش از مدل معادلات ساختاری توسط نرم­افزار Smart PLS 3 استفاده شده است.
یافته‌ها: یافته­ ها نشان داد مدیریت کیفیت جامع با کیفیت خدمات بیمارستانی رابطه مثبت و معنادار دارد و اعمال اصول مدیریت کیفیت جامع منجربه افزایش کیفیت خدمات بیمارستانی می­شود.
نتیجه‌گیری: بنابر یافته­های پژوهش، اجرای شیوه‌های مدیریت کیفیت جامع دریک محیط بیمارستانی می‌تواند منجربه رویکردی جامع برای بهبود کیفیت شود که درنهایت منجربه سطوح بالاتر کیفیت خدمات برای بیماران و سایر ذینفعان می‌شود.
واژه‌های کلیدی: مدیریت کیفیت جامع، کیفیت خدمات بیمارستانی، کیفیت
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/5/30 | پذیرش: 1403/8/20 | انتشار: 1403/8/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eslamipanah D, mirzaei A. The relationship between Total Quality Management and Hospital Services Quality from the perspective of Nurses in selected hospitals of khuzestan 2023. مدیریت پرستاری 2024; 13 (1 and 2)
URL: http://ijnv.ir/article-1-1099-fa.html

اسلامی پناه دانیال، میرزایی اباسط. رابطه مدیریت کیفیت جامع و کیفیت خدمات بیمارستانی از دیدگاه پرستاران در بیمارستان‌های منتخب خوزستان 1402. فصلنامه مديريت پرستاري. 1403; 13 (1 و 2)

URL: http://ijnv.ir/article-1-1099-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 1 و 2 - ( بهار و تابستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4660