فصلنامه مدیریت پرستاری- راهنمای نگارش مقاله
راهنمای نویسندگان فصلنامه مدیریت پرستاری

حذف تصاویر و رنگ‌ها

راهنمای نگارش مقاله

هدف از نوشتن مقاله به عنوان یک گزارش علمی ارایه اطلاعات لازم و مفید در مورد روند و یافته‌‌های مطالعه به خواننده جهت استفاده مناسب از آن است. قطعاً این سؤال مطرح می‌شود که کدام بخش از مطالعه و چه نوع داده و اطلاعاتی برای خوانندگان مفید است؟ مجلات علمی برای پاسخ به این سؤال و کمک به نویسندگان و داوران در هنگام ارزشیابی مقاله، راهنمای نویسندگان را تدوین می‌کنند. فصلنامه مدیریت پرستاری به عنوان یک مجله علمی با بهره‌گیری از تجارب مجلات معتبر جهان و صاحب‌نظران راهنمای نویسندگان را به شرح ذیل ارایه می‌نماید. فصلنامه مدیریت پرستاری یک مجله علمی و پژوهشی است که مقالات مرتبط با آموزش و مدیریت پرستاری را به چاپ می‌رساند.
مقالاتی در این مجله مورد پذیرش قرار می‌گیرند که موارد زیر را رعایت کرده باشند:
* ارسال نامه کمیته اخلاق دانشگاه به صورت فایل pdf و درج در پرونده مقاله
* ارسال فرم تکمیل شده تعهدنامه نویسندگان  (به صورت کامل و دقیق و ترتیب نویسندگان مقاله)
توجه: بعد از ارسال مقاله امکان حذف یا اضافه کردن اسامی به مقاله امکانپذیر نیست.

فرم تعهدنامه نویسندگان را از منوی برای نویسندگان بخش راهنمای نگارش فایل (PDF) دریافت و تکمیل نمایید. 



مقالاتی  که به یکی از اشکال زیر نگاشته شده‌ باشند:

 الف) مقالات پژوهشی اصیل )Original Research Article(: این نوع مقالات براساس یک طرح پژوهشی منظم و یافته‌‌های علمی مستحکم نگاشته شده‌ و باید شامل قسمت‌‌های عنوان، چکیده، مقدمه، روش، یافته‌‌ها، بحث، نتیجه‌‌گیری، ملاحظات اخلاقی و منابع باشند.
ب) مقالات مروری (Review Articles): نوعی مقاله علمی هستند که به بررسی و تحلیل جامع ادبیات موجود در یک حوزه خاص می‌پردازند.

جمطالعه موردی (Case Study): یکی از انواع مطالعات است که به بررسی عمیق و دقیق یک موضوع خاص، فرد، گروه یا رویداد می‌پردازد.
د) خلاصه سیاستی (Policy Brief):  برای دریافت راهنمای نگارش خلاصه سیاستی اینجا را کلیک نمایید.
ه) مقالات کارگروهی (Team Work): این مقالات براساس کار مشترک و گروهی در مورد آموزش و مدیریت پرستاری در سطح ملی(همکاری بین دانشگاه‌ها) بین‌المللی است. پذیرش این نوع مقاله برای مجله در الویت قرار دارد.
و) کامنتری‌ها  )Commentaries(مقالاتی تفسیری هستند که به دنبال ارائه دیدگاه انتقادی یا جایگزین در یک مسئله کلیدی یا ارائه بینشی جدید برای توسعه موضوعی است که مورد علاقه تعداد زیادی دانشمندان است.
ز) نامه به سردبیر )letters to editors(مقاله‌ای کوتاه است که خوانندگان، پژوهشگران یا متخصصان می‌توانند نظرات، نقدها، تحلیل‌ها یا پاسخ‌های خود را در مورد مقالات منتشر شده در مجله یا موضوعات مرتبط با حوزه تخصصی خود ارائه دهند.


* اصول کلی:

۱- زبان رسمی مجله فارسی - انگیسی می‌باشد.
۲- مقاله در هیچ یک از نشریات داخل به چاپ نرسیده یا همزمان برای مجلات دیگر ارسال نشده باشد، همچنین رتبه علمی کل نویسندگان به درستی عنوان گردد و همه نویسندگان مقاله از ارسال و چاپ آن مطلع باشند. بنابر این لازم است نویسندگان محترم درنامه درخواست چاپ این موارد را بوسیله امضاء متعهد گردند.
۳- نویسنده/نویسندگان دوپوشه (فایل) از مقاله خود را بدون نام و مشخصات به‌همراه نامه درخواست چاپ به آدرس اینترنتی مجله به‌صورت Online از طریق سایت www.ijnv.ir ارسال نمایند. مجله از دریافت مقالات به‌صورت پست معمولی و الکترونیکی معذور است. 
۴- اسامی خاص یا واژه‌هایی که در متن، جداول و غیره به‌صورت مخفف درج می‌شوند، از مخفف‌‌های مشهور و بین‌المللی بوده و کامل آن‌ها یکبار در متن به‌همراه مخفف داخل پرانتز نوشته شوند. 
۵- چکیده مبسوط انگلیسی بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه  در داخل متن و باید بعد قبل از چکیده فارسی درج شود.
۶- نمودارها تصاویر و جداول ارسالی باید از وضوح کا مل جهت چاپ برخوردار باشد و در صفحات جداگانه تهیه، شماره و عنوان جداول در بالای آن و برای نمودارها در زیر آن قید شود. تصاویر افراد نباید قابل شناسایی باشد.
۷- مقاله یک خط در میان(فاصله سطر ۱/۵cm) در اندازه‌ کاغذ A۴ با حاشیه ۲/۵cm از هر قسمت با نرم‌افزارWord۲۰۰۳ تایپ فارسی. 
۸- با قلم میترا و سایز ۱۲ تایپ انگلیسی با قلم Times New Roman و سایز ۱۱ با ذکر نا م فایل تهیه و برای مجله ارسال شود.
۹- مسؤولیت‌ صحت و سقم مطالب به عهده نویسنده مقاله است. همچنین از زمان انجام مطالعه تا ارسال مقاله نبایستی بیش از ۳ سال فاصله وجود داشته باشد. 
۱۰- مجله رد، قبول، اصلاح، ویرایش و خلاصه نمودن مقالات را برای خود محفوظ می‌دارد و مقالات ارسالی به‌همراه ملحقات آن مسترد نخواهد شد.
۱۱- مقالات به شرطی پذیرفته می‌شوند که اصول اخلاقی براساس معاهده هلسینکی توکیو در مورد مطالعات بالینی در انسان مراعات شده‌ و رعایت آن به تأیید کمیته اخلاق مؤسس‌های که پژوهش در آن صورت گرفته رسیده باشد. همچنین در این گونه مطالعات می‌بایست از افراد مورد مطالعه رضایت‌نامه اخذ و این موضوع صراحتاً در متن مقاله ذکر گردد. بدیهی است بایستی نسخ‌های از آن‌ها به دفتر مجله ارسال گردد. 
۱۲- چاپ مطالب مندرج در مجله به شرط ذکر منبع فصلنامه مدیریت پرستاری بلامانع است.
۱۳- در هر شماره فقط یک مقاله از هر فرد به عنوان نویسنده اول یا مسؤول به چاپ می‌رسد. 
۱۴- در مطالعه موردی چکیده شامل زیر عناوین مقدمه، گزارش مورد، نتیجه‌گیری و متن شامل مقدمه، گزارش مورد، بحث است. تعداد منابع کمتر از شش باشد. جهت اطلاع بیشتر به سایت www.care-statement.org مراجعه فرمایید.
۱۵- نامه به سردبیر شامل چکیده و متن بدون ساختار است. تعداد منابع کمتر از پنج عدد باشد.


* فرایند ارزیابی پذیرش مقالات: 
۱- پذیرش مقالات منوط به رعایت دقیق اصول کلی ذکر شده‌ می‌باشد. 
۲- مقالات به ترتیب تاریخ وصول آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. پس از بررسی ساختاری و محتوایی مقاله توسط سردبیر و تصویب اولیه آن در جلسه هیئت تحریریه، داوری مقاله توسط حداقل سه نفر متخصص رشته مربوطه به‌صورت داوریی همتا (Peer Review) انجام می‌پذیرد. پس از ارایه نظرات داوران به نویسنده مسؤول و درخواست اصلاح مقاله، مقاله اصلاح شده‌ به یکی از داوران قبلی به عنوان «داور نهایی» ارسال شده‌ و در صورت لزوم جهت اصلاحیه مجدد به نویسنده مسؤول ارسال می‌گردد. پس از اصلاح مقاله براساس نظرات داور نهایی، مقاله توسط سردبیر بررسی شده‌ و با توجه به نکات مهم اصلاحی و نظر داور نهایی مقاله در فهرست تصمیم‌گیری نهایی توسط شورای هیئت تحریریه قرار می‌گیرد.
نکته: بررسی آماری مقالات توسط متخصص آمار انجام می‌شود. 


* نحوه تنظیم صفحات مقاله: 
* صفحه عنوان 
۱- عنوان مقاله کوتاه (حداکثر ۱۵ کلمه)، حاوی موضوع کلی و جهت‌گیری پژوهش‌گر در آن موضوع و هماهنگ با متن مقاله باشد. در مطالعات کیفی نیز عنوان باید نشان‌دهنده پدیده مورد مطالعه و مبتنی برتجربه باشد و با حروف ضخیم (Bold) تایپ شود. 
۲- دارای عنوان مختصر برای هر صفحه (حداکثر ۵ کلمه) باشد. 
۳- نام نویسنده/نویسندگان زیر سطر عنوان مقاله ذکر گردد. 
۴- مؤلف مسؤول (Corresponding Author): با علامت * متمایز شود و در زیرنویس صفحه اول به این صورت ذکر گردد: (Corresponding Author)*۱. مؤلف مسؤول 
۵- مشخصات کامل نویسنده‌(گان) مقاله شامل رتبه علمی و نشانی نویسنده/نویسندگان و محل اشتغال آن‌ها که شامل دانشگاه، دانشکده و یا مؤسسه پژوهشی مربوط به آنان و آدرس پست الکترونیکی (دانشگاه یا محل اشتغال) همه نویسندگان الزامی است. کلیه اطلاعات مربوط به نویسندگان در صفحه عنوان به‌صورت فارسی و انگلیسی درج گردد. 
۶- در چکیده انگلیسی اصول نام‌نویسی لاتین رعایت گردد. به این صورت که اول نام‌خانوادگی سپس حرف اول نام و بعد درجه علمی به‌صورت، MSc، MD، ph.D BSc 
۷- کدپستی، تلفن، نمابر، آدرس الکترونیک نویسنده مسؤول جلو مشخصه آن در پاورقی صفحه اول ذکر شود. 


* چکیده مبسوط انگلیسی (Extended Abstract)
برای دریافت راهنمای نگارش چکیده مبسوط انگلیسی اینجا را کلیک نمایید.

* چکیده فارسی و انگلیسی
چکیده مقاله در صفحه‌‌های مستقل به‌صورت سازمان یافته‌ و ساختارمند در ۲۵۰ تا۳۰۰ کلمه بدون ذکر منابع، اختصارات و نماینده تمام مفاهیم و عناصرمحتوی مقاله و به‌صورت زیر است: 
مقدمه: این بخش حداکثر در دو تا سه جمله در ارتباط با ضرورت مطالعه براساس نظریه‌یا مدل (در صورت ضرورت) یا جمع‌بندی مروری بر متون باشد. 
هدف: جمله‌ای روشن، قابل اندازه‌‌گیری یا قابل دستیابی باشد و در همه قسمت‌‌های مقاله یکسان استفاده گردد. 
روش: باید شامل اطلاعات کلی در مورد نوع مطالعه جامعه و نمونه‌ روش و ابزار جمع‌آوری داده‌ها و زمان و نوع مداخله باشد. 
یافته‌ها: در مطالعات کمی یافته‌‌ها، متناسب با هدف به تفکیک گروه‌‌های مطالعه با آزمون‌های آماری استفاده شده‌ به‌همراه تو ضیح مختصر، مرتبط و روشن‌‌کننده‌‌ بیان گردد. 
نتیجه‌‌گیری: این بخش نباید تکرار یافته‌‌های پژوهش باشد در این بخش جمع‌بندی نهایی یافته‌‌ها همراه با توصیه‌ کاربرد‌های بخش یافته‌‌ها و نتایج در پرستاری بیان شود. 
کلید واژه: حداکثر ۵ واژه اصلی براساس MeSH، چکیده فارسی و انگلیسی با یکدیگر مطابقت داشته باشد. واژه‌‌های کلیدی در چکیده فارسی به زبان فارسی و در چکیده انگلیسی به زبان انگلیسی نوشته شود. 


* متن اصلی مقاله: 
متن اصلی مقاله شامل مقدمه، روش، یافته‌‌ها، بحث نتیجه‌‌گیری نهایی و منابع می‌باشد. 
* مقدمه:
مقدمه باید خلاصه، روشن، هدفمند و منظم نوشته شود. لذا نویسندگان محترم لازم است به نوع،(چارچوب نظری یا مدل در صورت ضرورت) توالی و ترتیب منطقی اطلاعات ارایه شده‌ در مقدمه توجه نماید، این اصول در مطالعات کمی و کیفی تفاوتی ندارند و این اصول و ترتیب آن‌ها شامل:
۱- توضیح در مورد موضوع و عرصه پژوهش به‌صورت عام باشد.
۲- توضیحات اختصاصی‌تر در مورد جنبه یا بعدی از مشکل که مورد توجه خاص این مطالعه است. 
۳- مرورری بر یافته‌‌های مطالعات دیگر که مرتبط با مسئله موضوع پژوهش می‌باشد. 
۴- تحلیل اطلاعات ارایه شده‌ در سه‌بند فوق خصوصاً یافته‌‌های مطالعات مرتبط و تبیین خلاء یا شکاف موجود در مورد مسئله مورد پژوهش در راستای ضرورت انجام مطالعه حاضر. 
۵- بیان اهداف یا سؤالات یا فرضیه‌‌های اصلی پژوهش. 

* روش مطالعه:
یکی از بخش‌های مهم مقاله که تابلوی استحکام و دقت مطالعه می‌باشد، اطلاعاتی است که در روش مطالعه بیان می‌گردد. با توجه به تفاوت‌های روش‌شناسی مطالعات کمی و کیفی، نحوه نگارش این بخش به‌طور مجزا بیان می‌شوند و به نوع آزمون‌های آماری و نرم افزار مورد استفاده با ذکر مدل اشاره می‌گردد.

 ** در مطالعات کمی، روش باید شامل اطلاعاتی روشن و کامل درباره: 
۱- طراحی مطالعه وتناسب آن با هدف/ سؤال/ فرضیه و زمان و مکان، جامعه مطالعه، نمونه‌‌ها، ویژگی‌‌های ورود و خروج آن‌ها از مطالعه و برآورد اندازه‌ و نمونه‌‌ها روش نمونه‌‌گیری و نحوه و روند تخصیص آن‌ها درگروه‌‌های مطالعه. 
۲- روش کار یا مراحل مداخله: ابزار اندازه‌‌گیری، اعتبار و پایایی آن، روند امتیازبندی داده‌های حاصل از ابزار (کمی وکیفی) و ملاحظات اخلاقی 
۳- نحوه مدیریت داده‌ها: نرم‌افزار‌های کامپیوتری، روش‌ها و آزمون‌های آماری 


** مطالعات کیفی باید شامل اطلاعاتی روشن و کامل درباره:
۴- طراحی مطالعه و تناسب آن با هدف/ سؤال/ سؤال پژوهش، زمان و مکان یا محیط طبیعی مطالعه، نحوه دستیابی به مشارکت‌کنندگان و ویژگی‌‌های آنها. 
۵- روش یا نحوه ورود پژوهش‌گر به عرصه طبیعی مطالعه، توضیح کامل در مورد روش‌ها و مراحل تولید یا جمع‌آوری داده‌ها نحوه و معیار اشباع یا اتمام جمع‌آوری داده‌ها، توضیح روش‌های بکار رفته در تعیین اعتبار و دقت داده‌ها (قابلیت اعتبار Credibility)، ( قابلیت تأیید Confirmability)، (قابلیت انتقال Transferability) و (قابلیت ثبات Dependability) و ملاحظات اخلاقی
۶- نحوه مدیریت داده‌ها نرم‌افزار‌های کامپیوتری (در صورت استفاده): روش‌ها آنالیز دادها و تناسب آن با روش مطالعه. 
یافته‌ها یکی دیگر از بخش‌های مهم مقاله که آینه تمام نمای دستاورد مطالعه می‌باشد، اطلاعاتی است که در بخش یافته‌‌ها بیان می‌گردد. از آنجایی که نوع یافته‌‌های مطالعات کمی و کیفی متفاوت‌اند، نحوه نگارش این بخش نیز به‌طور مجزا بیان می‌شود. 


* یافته‌ها: 
* در مطالعات کمی شامل: 
۱- بررسی میزان و توزیع متغیر‌های دموگرافیک و مداخله‌گر (نحوه توزیع یکسان بودن آن‌ها درگروه‌‌های مطالعه)
۲- یافته‌‌های اصلی براساس اهداف مطالعه به روشنی و به اندازه‌ کافی ارایه می‌گردد. به طوری که خواننده بتواند براحتی در مورد میزان دستیابی به اهداف قضاوت کند.
۳- داده‌ها و مفاهیم آماری مثل تعداد/ درصد و یا میانگین/ انحراف معیار بدون تفسیر ذکر گردند. نوع و تناسب آزمون‌ها و سطح معنی‌داری آن‌ها بیان شوند.
۴- داده‌ها و یافته‌‌هایی که در جداول و نمودارها ارایه می‌گردد نباید در متن تکرار شود و در حد امکان به‌طور خلاصه در مورد توزیع آن‌ها از  ۱۵×۱۰ سانتیمتر بزرگ‌تر نباشد و نیازی به زیرنویس ندارند فقط نمادها (نظیر*، +...) زیرنویس شوند. 
۵- در مقالات اصیل و مروری تعداد جداول حداکثر ۵ و تصاویر حداکثر ۳ عدد است.
۶- عناوین جدول در بالای آن و عناوین تصاویر و نمودار در زیر تصویر اعمال شود.
۷- کیفیت تصاویر می بایست ۳۰۰dpi باشد.
۸- در صورت استفاده از تصویر، نمودار و یاجدولی غیر ازنتایج مطالعه به صورت زیرنویس، استناددهی شود.


* درمطالعات کیفی: 
۱- ابتداء براساس الگوریتم و روش آنالیز انتخاب شده‌ در مطالعه گزارش مختصری از یافته‌‌ها در هر مرحله‌بین شود. سپس طبقات، مفاهیم یا دورنمایه‌‌های اصلی با زیرمجموعه آن‌ها به‌همراه نقل قول‌‌های مستقیم مشارکت‌کنندگان یا داده‌های اولیه ثبت شده‌ بیان و توضیح داده شوند. در آخر متناسب با سؤال یا سؤالات پژوهش (معنی و یا فرآیند پدیده مورد مطالعه)، یافته‌‌های مطالعه تبیین شوند، به طوری که معنی تبیین شده‌ و یا نظریه اساسی برآمده از داده‌های مطالعه و نشان‌دهنده ارتباط منطقی و روشن مفاهیم، دورنمایه‌ها، طبقات یا متغیر اصلی باشند. 

* بحث:
بحث باید حاوی جمع‌بندی و نتیجه‌‌گیری از یافته‌‌ها در راستای چگونگی پاسخ به اهداف یا سؤال‌‌های پژوهش باشد و در ارایه آن به این نکات توجه شود:
۱- در مطالعات کمی این جمع‌بندی بدون بیان و تکرار یافته‌‌های عددی و آماری باشد. 
۲- چگونگی ارتباط یافته‌‌های مطالعه حاضر با یافته‌‌های دیگر ‌پژوهش‌ها (موافق و مخالف) انجام شده‌ در ایران و جهان (با ذکر منابع) مقایسه و تحلیل (نه فقط توصیف) گردد و دلایل رد و قبول آن‌ها بحث گردد. 
۳- یافته‌‌های غیر قابل انتظار نیز بررسی و تفسیر گردند.
۴- اگر مطالع‌های مبتنی بر چارچوب نظری و مدلی انجام شده‌ باشد، باید یافته‌‌ها را در ارتباط با آن نیز تفسیر نماید.
۵- از اظهارنظر در مواردی فراتر از یافته‌‌های مطالعه خودداری شود. 


* نتیجه‌‌گیری نهایی:
نتیجه‌‌گیری نهایی باید شامل جمع‌بندی نهایی و مختصر از مطالب بحث در ارتباط با هدف کلی یا فرضیه یا سؤال اصلی پژوهش باشد. لذا: ۱- مقاله با یک نتیجه‌‌گیری روشن که از حد نتایج مطالعه فراتر نرود، جمع‌بندی گردد.
۲- موارد کاربرد یافته‌‌ها، محدودیت‌های مطالعه و میزان تعمیم‌پذیری آن مورد توجه قرارگیرد.
۳- پیشنهادهایی جهت انجام مطالعات بعدی و به کارگیری یافته‌‌ها در این بخش قابل طرح می‌باشد. 


* تشکر و قدردانی:
در این قسمت از مؤسسه تأمین‌‌کننده‌‌ بودجه افراد و یا سازمان‌هایی که به نحوی در انجام مطالعه و یا نگارش مقاله همکاری نموده‌اند قدردانی می‌گردد و تاریخ تصویب و شماره طرح‌‌های پژوهشی ذکر شود. 

* تضاد منافع:
نویسندگان باید هنگام ارسال مقاله اطلاعات مربوط به منافع مالی یا دیگر منافعی را که در نگارش مقاله تأثیرگذار بوده است، بیان کنند. همچنین نویسندگان باید منابع حمایت مالی مقاله را نیز اعلام نمایند.

* منابع: 
منابع مقاله به روش ونکوور تنظیم می‌گردند. به طوری که ارجاعات متنی به‌صورت شماره و به ترتیب ظهور در متن مشخص شده‌ و درپایان مقاله در قسمت منابع به ترتیب ظهور متن شماره‌گذاری می‌گردند. در متن، بعد از استفاده از هر منبع شماره آن داخل پرانتز درج شود. توجه: با توجه به شرایط نمایه شدن مجلات علمی و پژوهشی در پایگاه‌‌های اطلاعاتی معتبر دنیا لازم است، تمام منابع فارسی به زبان انگلیسی آوانویسی شوند. برای نوشتن عنوان مقاله فارسی از عنوان چکیده انگلیسی همان مقاله در مجله‌ای که چاپ شده‌ استفاده گردد. توجه خاص به علامت‌گذاری در نوشتن منابع ضروری است. 

* نحوه نگارش منابع اعم ازمقاله یا کتاب به شرح ذیل می‌باشد:
منابع مقاله به روش ونکووربا استفاده از نرم‌افزار «‌اند نوت» (End Note) تنظیم می‌گردند و تعداد منابع بین ۳۰ الی ۴۰ است. 

• منابع فارسی و لاتین به‌صورت مقاله: 

۱. Salanova M, Lorente L, Chambel MJ, Martínez IM. Linking transformational leadership to nurses’ extra-role performance: the mediating role of self-efficacy and work engagement.Journal of Advanced Nursing. ۲۰۱۱; ۶۷(۱۰): ۲۲۵۶-۶۶.
۲. Rezaei N., Tahbaz F., Kimiyagar M., Alavimajd H. Assessment impact teaching nutrient on knowledge, attitude, practice on patient suffering diabetes in Aligodarz. Journal of Shahrekord University of Medical Sciences. ۲۰۰۶;۸(۲):۵۲-۹.[persian].


• مقالات با بیش از شش نفر مؤلف؛(پس از ذکر اسامی شش نویسنده عبارت et al ذکر گردد):

۳. Rose ME, Huerbin MB, Melick J, Marion DW, Palmer AM, Schiding JK, et al. Regulation of interstitialexcitatory amino acid concentrations after cortical contusion injury. Brain Research. ۲۰۰۲;۹۳۵(۱-۲):۴۰-۶.


• منابع فارسی ولاتین به‌صورت کتاب: 

۴. Faizey T. Organization and management principles.Tehran: Payam-e-Noor University publisher. ۲۰۰۴.[persian].
۵. Blais KK, Hayes JS, Kozier B, Erb G. Professional nursing practice: Concepts and perspectives. New Jersey: Pearson Prentice Hall. ۲۰۰۶.


• منابع فارسی و لاتین به‌صورت ترجمه کتاب: 

۶. Patricia M, Christo N. Participation age.(M. Eslamie, trans.). ۲nd edition, Tehran: Cultural researches office ۲۰۰۰. 
۷. Luria AR. The mind of a mnemonics(L. Solotaroff, trans). New York: Avon Books; ۱۹۶۹. 


• فارسی و لاتین به‌صورت فصلی از کتاب:

۸. Rezaeian M. Epidemiology of Suicide: Mental health. Chapter۱۲. In: Hatami H, Razavi M, Eftekhar H, Majlesi F. Comprehensive of public health. ۲nd Ed. Vol: ۳.Tehran: Arjomand publisher. ۲۰۰۶.[persian].
۹. Philips SJ, Whisnant JP. Hypertension and stroke. In: Laragh JH, Brenner BM, editors. Hypertension: pathophysiology, diagnosis, and management.۲nd edition. NewYork: Raven Press;۲۰۰۵.


• منابع فارسی و لاتین به‌صورت پایان نامه: 

۱۰. Astorino TA. A survey of professional values in graduating student nurses of traditional and accelerated baccalaureate nursing programs.(Phdthesis) Nursing.Pennsylvania: Indiana University of Pennsylvania, ۲۰۰۶.
۱۱. Afsaryan SZ. Relationship Between emotional intelligence and Transformational leadership style in administrator.(MSc.thesis) Nursing. Mashhad: Mashhad University;۱۳۶۹.[persian]


• منابع فارسی و لاتین به‌صورت الکترونیک: 

۱۲. Alfred D, Martin P, Yarbrough S, Lin YH, Wang L. A Comparison of Professional Values of Taiwanese and American Nursing Students.(Internet(.)Cited August ۲۰۱۱).Available from:www.stti.iupui.edu/pp۰۷/convention۱۱/Alfred_Danita.pdf.
۱۳. Sharefzade S. Creativity and Innovation in Nursing and Midwifery. A review of the field.(Internet).(Cited April۲۰۰۹).Available from:http://www.rasekhon.net/Article/show-۲۶۳۱۵.aspx.[persian].


• سازمان به عنوان مؤلف: 

۱۴. Institute of Medicine(US). Looking at the future of the Medicaid program. Washington: The Institute; ۲۰۰۷.

۱۵. Occupational Health and Safety for Nurses.۲۰۰۶.(Internet).(Cited ۲۰۰۶).
Available from http://www.icn.ch/images/stories/documents/publications/position_statements/C۰۸_Occupational_Health_Safety.pdf


• منابع به‌صورت کنفرانس: 

۱۶. Charmi L, Kalkhali T. Triage in medical service(pre-hospital and hospital) what that nurses know? Proceedings Congress of the Promotion of Crisis Management in Disasters; ۲۰۰۶ Augst ۲۹-۳۰; Zanjan, Iran. [persian].


** توجه: 
 - چاپ و انتشار مطالب مجله پس از کسب اجازه از سردبیر مجله مدیریت پرستاری و با ذکر مأخذ مجاز است. کلیه حقوق برای ناشر محفوظ است. 
- مقالاتی که پذیرش را دریافت می‌نمایند بابت هزینه داوری، ویراستاری و ... مبلغی را به دفتر مجله باید پرداخت نمایند این مبلغ در هر سال متفاوت و در صفحه اول سایت اعلام خواهد شد.

 - در پایان از شما نویسنده محترم درخواست می‌شود با مطالعه مندرجات راهنمای نویسندگان مقاله خود را تنظیم و با ثبت‌نام و گرفتن نام کاربر و رمز عبور در سایت مجله مقاله را راسال فرمایید. 

نشانی مطلب در وبگاه فصلنامه مدیریت پرستاری:
http://ijnv.ir/find-1.48.14.fa.html
برگشت به اصل مطلب