:: دوره 9، شماره 2 - ( تابستان 1399 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 67-66 برگشت به فهرست نسخه ها
لزوم تطبیق برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری با تغییرات آموزشی ناشی از پاندمی کووید 19
فاطمه حاجی حسینی*
دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمل، دانشکده پرستاری ، f.hajihosseini@mazums.ac.ir
چکیده:   (2601 مشاهده)
سردبیر محترم
      پاندمی ویروس کووید 19 چالشهای بزرگی را در همه عرصه های آموزشی  در همه جای جهان و ازآن جمله آموزش پرستاری  در ایران ایجاد کرده است. امروزه اکثر دانشکده های پرستاری در سراسر جهان  و از جمله ایران، دانشجویان پرستاری را به منظور کنترل بیماری  و حفظ سلامت ، از آموزش بالینی دور کرده اند ولی نیاز به پرورش پرستارانی شایسته نه تنها کاهش نیافته، بلکه پررنگ تر شده است و وظیفه دانشکده های پرستاری حل کردن این تناقض و پر کردن خلائ ایجاد شده است. با توجه به تجربه آموزشی حاصل از گذشت چند ماه از گسترش ویروس کووید 19 از یک طرف  و نامشخص بودن زمان اتمام این بحران و همچنین احتمال وقوع پاندمی و یا اپیدمی های مشابه و تغییرات ایجاد شده در نیازهای سلامتی مردم  از طرف دیگر، بازنگری و تلفیق آموزه های حاصل از پاندمی کووید 19 در برنامه درسی کارشناسی پرستاری اجتناب ناپذیر است.
واژه‌های کلیدی: پاندمی کووید 19، برنامه آموزشی، کارشناسی پرستاری
متن کامل [PDF 115 kb]   (811 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/7/15 | پذیرش: 1399/4/10 | انتشار: 1399/4/10


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 2 - ( تابستان 1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها