لزوم تطبیق برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری با تغییرات آموزشی ناشی از پاندمی کووید 19
|
فاطمه حاجی حسینی* |
دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آمل، دانشکده پرستاری ، f.hajihosseini@mazums.ac.ir |
|
چکیده: (2601 مشاهده) |
سردبیر محترم
پاندمی ویروس کووید 19 چالشهای بزرگی را در همه عرصه های آموزشی در همه جای جهان و ازآن جمله آموزش پرستاری در ایران ایجاد کرده است. امروزه اکثر دانشکده های پرستاری در سراسر جهان و از جمله ایران، دانشجویان پرستاری را به منظور کنترل بیماری و حفظ سلامت ، از آموزش بالینی دور کرده اند ولی نیاز به پرورش پرستارانی شایسته نه تنها کاهش نیافته، بلکه پررنگ تر شده است و وظیفه دانشکده های پرستاری حل کردن این تناقض و پر کردن خلائ ایجاد شده است. با توجه به تجربه آموزشی حاصل از گذشت چند ماه از گسترش ویروس کووید 19 از یک طرف و نامشخص بودن زمان اتمام این بحران و همچنین احتمال وقوع پاندمی و یا اپیدمی های مشابه و تغییرات ایجاد شده در نیازهای سلامتی مردم از طرف دیگر، بازنگری و تلفیق آموزه های حاصل از پاندمی کووید 19 در برنامه درسی کارشناسی پرستاری اجتناب ناپذیر است. |
|
واژههای کلیدی: پاندمی کووید 19، برنامه آموزشی، کارشناسی پرستاری |
|
متن کامل [PDF 115 kb]
(811 دریافت)
|
نوع مطالعه: گزارش مورد |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1399/7/15 | پذیرش: 1399/4/10 | انتشار: 1399/4/10
|
|
|
|