[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 13، شماره 3 - ( پاییز 1403 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 6-5 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین جایگاه زیبایی شناسی درگفتار رهبران و مدیران پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران
نیوشا پورسعادت1 ، محمد علی چراغی* ، فاطمه حاجی بابایی3 ، مریم اسماعیلی4
1- newsha.poursaadat74@gmail.com
استاد، گروه پرستاری مدیریت پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران، cheraghiali2000@yahoo.com ، cheraghiali2000@yahoo.com
3- hajibabaeefateme@yahoo.com
4- @yahoo.com
چکیده:   (111 مشاهده)

مقدمه: رهبری شامل «تأثیرگذاری بر پیروان» است و با توانایی رهبر مشخص می شود که به طور موثر پیروان خود را تحت تأثیر  قرار دهد و بر آنها اثر بگذارند. یکی از ابزار های تاثیرگذاری رهبران بر پیروان استفاده از کلام و گفتار است که به برقراری ارتباط موثر رهبران با ذینفعان سازمان کمک می کند. یکی از دلایل محبوبیت رهبران تاثیر گذار بیان و گفتار آن ها ذکر می شود.
هدف: این مطالعه با هدف تبیین  جایگاه زیبایی­شناسی در گفتار رهبران پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1402 انجام شد.
روش:مطالعه­ی حاضر، مطالعه کیفی توصیفی با روش تحلیل محتوی مرسوم با رویکرد گرانهایم و لاندمن است. جامعه پژوهش شامل تیم رهبری و مدیریت بیمارستان­های دانشگاه علوم پزشکی تهران بود و جمع­آوری داده­ها، به صورت مصاحبه فردیِ عمیق نیمه ساختارمند و چهره به چهره انجام شد.روش نمونه­گیری، هدفمند و گلوله ­برفی بوده است و تعداد مشارکت کنندگان تا اشباع داده­ها انتخاب شدند و در مجموع 28 مصاحبه با مترون، سوپروایزر، سرپرستار انجام شد.
یافته‌ها: تعداد171کد از مجموع 28 مصاحبه استخراج شد که پس از تحلیل، سه طبقه­ی اصلی مشخص شد. محوریت طبقات اصلی حاصل از تحلیل نهایی عبارت از گفتار زیباشناخت­ اخلاق­مدار ،گفتار زیباشناخت معنویت­گرا، گفتار زیباشناخت خردمندانه می­باشد.
نتیجه‌گیری: تبیین  زیبایی‌شناسی گفتار، می­تواند بینش‌های ارزشمندی را برای بازتنظمی گفتار رهبران پرستاری ارائه دهد. این پژوهش با پردازش گفتار مدیران و رهبران پرستاری،  الگوهای سیاستی و رفتاری مدیریتی را بهبود می­بخشد. مدیران پرستاری باید راهبردهای ارتباطی خود را مطابق عناصر زیباشناسی تدوین نمایند و جامعه و مخاطبان خود را به آن سمت هدایت نمایند.

واژه‌های کلیدی: رهبری، مدیریت، گفتار، زیباشناختگرایی، پرستاری
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1403/11/10 | پذیرش: 1404/2/30 | انتشار: 1403/11/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Poursaadat N, Cheraghi M A, Hajibabaee F, Esmaeili M. Explaining the Role of Aesthetics in the Speech of Nursing Leaders and managers at Tehran University of Medical Sciences in 2023. مدیریت پرستاری 2025; 13 (3) :5-6
URL: http://ijnv.ir/article-1-1125-fa.html

پورسعادت نیوشا، چراغی محمد علی، حاجی بابایی فاطمه، اسماعیلی مریم. تبیین جایگاه زیبایی شناسی درگفتار رهبران و مدیران پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران. فصلنامه مديريت پرستاري. 1403; 13 (3) :5-6

URL: http://ijnv.ir/article-1-1125-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( پاییز 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4713