[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 4 - ( (ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری) زمستان 1397 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 5-6 برگشت به فهرست نسخه ها
گزارش‌نویسی پرستاری
زهرا صالحی
دانشجوی دکتری تخصصی آموزش پرستاری، رابط آموزش پرستاری بیمارستان امام سجاد (ع)، تهران، ایران
چکیده:   (513 مشاهده)
ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری
چکیده مقاله تجربه نگاری
 
 مراحل اجرای برنامه به تفکیک
- آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروه‌ها؟ چگونه؟ بله، پرستاران
 ابتدا از هر بخش به‌صورت تصادفی تعدادی پرونده از بایگانی تحویل گرفته شده و مطابق چک‌لیستی، گزارشات پرستاری چک و نمره‌دهی شد. نتایج بررسی‌های به‌عمل آمده نمرات بسیار پایینی بود که به‌دنبال آن شروع به برنامه‌ریزی جهت بهبود ثبت صحیح گزارشات پرستاری به عمل آمد. ارائه آموزش‌ها به‌صورت برگزاری کلاس‌های آموزشی در قالب سخنرانی با ارائه پاورپوینت، آموزش چهره به چهره، تهیه پوستر آموزشی جهت نصب در بخش‌های بالینی بود. قبل از شروع کلاس پیش‌آزمونی انجام شده و سپس گزارشات پرستاری با تفکیک در سه بخش گزارش بدو ورود، گزارش طول بستری، گزارش ترخیص (پیوست شده) به‌صورت دوره‌ای آموزش داده شد.
- آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ خیر
- آیا نحوه ارتباط رسمی‌شما/ واحد پرستاری با سایر واحد‌های بیمارستان تغییر نمود؟ خیر
- آیا نیاز به هماهنگی با سایر واحدهای بیمارستان بوده است؟ خیر
- نحوه نظارت و کنترل شما/ واحد پرستاری درخصوص برنامه تغییر چگونه بود؟ در هر واحد یک دفتر جهت ارتباط بین پرسنل واحد با رابط آموزش قرار داده شد. برای هر فرد صفحه‌ای در نظر گرفته شد. رابط آموزش بعد از انجام مراحل آموزش که حدود دو ماه طول کشید به‌صورت برنامه‌ریزی شده هر روز یک واحد را بررسی و چک نموده و گزارشات موجود در پرونده‌ها را خوانده و در صورت داشتن اشکال و یا نقصی در گزارش برای فرد در دفتر در قسمت مربوط به خود فرد یادداشت گذاشته می‌شد و در صورت حضور فرد در شیفت به‌صورت مستقیم و در حضور فرد گزارش نوشته شده‌اش را خوانده و موارد مورد نیاز را در دفتر مربوطه ثبت می‌شد. به کلیه پرسنل اطلاع داده شده که موظف به خواندن دفتر مربوطه در کلیه شیفت‌ها بوده و در صورتی که موردی برایشان یادداشت گذاشته شده بود را بعد از روئیت مهر و امضا نمایند و در صورت تکرار بیش از سه مرتبه نیاز به آموزش مجدد داشته و تحت آموزش مجدد قرار گرفته می‌شدند.
- نحوه ارزشیابی نهایی برنامه تغییر خود را شرح دهید.
 بعد از حدود سه ماه اجرای برنامه و نظارت مکرر مجدد تعدادی پرونده به‌صورت تصادفی از بایگانی تحویل گرفته شد و مطابق چک‌لیست چک و نمره‌گزاری شد. نتایج قبل و بعد از آموزش تفاوت بسیار زیادی را نشان داد.


 
واژه‌های کلیدی: |گزارش نویسی|پرستاری ،
متن کامل [PDF 128 kb]   (122 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۷/۱۲/۲۶ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salehi Z. Nursing Reporting. مدیریت پرستاری. 2019; 7 (4) :5-6
URL: http://ijnv.ir/article-1-599-fa.html

صالحی زهرا. گزارش‌نویسی پرستاری. فصلنامه مديريت پرستاري. 1397; 7 (4) :5-6

URL: http://ijnv.ir/article-1-599-fa.html



دوره 7، شماره 4 - ( (ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری) زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3961