[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد
نفیسه کرمی ، طهمورث شیری* ، افسانه مظفری
دانشیار گروه علوم اجتماعی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، shiri.tahmures@gmail.com
چکیده:   (797 مشاهده)
مقدمه: رسانه‌ها، کارکرد‌ها و نقش های متعددی در جامعه برعهده دارند. به دلیل شناخت ناکافی از رابطه عوامل موثر بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در استراتژی‌های ارتباطی، فرصت‌های بیشماری نادیده گرفته شده و از بین می‌روند. از این رو شناخت و بررسی این عوامل امری ضروریست که در این مقاله به این مهم پرداخته شده است.
هدف: هدف از این تحقیق طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد می‌باشد.
روش کار:  این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختار یافته می باشد . به منظور گردآوری اطلاعات، با به کارگیری روش نمونه‌گیری هدفمند با 20 نفر از خبرگان در حوزه تامین اجتماعی مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. بر اساس آن، الگوی کیفی پژوهش طراحی شد.  
یافته ها: یافته های پژوهش حاضر، نشان دهنده‌ی استخراج 128 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبه‌ها و نیز احصاء 46 مفهوم و 5 مقوله دسته بندی شده می باشد. نتایج نشان داد که مقوله و مفاهیم دربرگیرنده : شرایط علی شامل نیازها و خواسته‌های مخاطبین، هدف گذاری سازمان، پاسخگو بودن ، مطالبه گری . شرایط راهبرد/کنش‌ها شامل: توسعه ارتباطات کارکنان، افزایش تخصص و علم سازمان، آینده نگری، دیدگاه جامع داشتن، تدوین برنامه‌های عملیاتی، استانداردهای جهانی، شناخت شرکای اجتماعی، سیاستهای کلان مناسب می‌باشد. شرایط زمینه‌ای شامل : عوامل نرم افزاری و سخت افزاری، عوامل درون سازمان و برون سازمان، چگونگی ارائه پیام، زمان و وسیله انتقال پیام می‌باشد. شرایط مداخله گر شامل : ایجاد فضای مناسب، انتشار اخبار سازمان، توسعه روابط عمومی، اقناع مخاطبان، رضایتمندی مخاطبان و شرایط اقتصادی کشور می باشد.
 
واژه‌های کلیدی: مدل استراتژی ارتباطی، سازمان تامین اجتماعی، رسانه، روش داده بنیاد
متن کامل [PDF 314 kb]   (104 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/10/25 | پذیرش: 1402/11/13 | انتشار: 1403/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

karami N, shiri T, mozafari A. Designing the Social Security Organization's strategic communication management model in interaction with the media from the Foundation's data method. مدیریت پرستاری 2023; 12 (3) :1-13
URL: http://ijnv.ir/article-1-1065-fa.html

کرمی نفیسه، شیری طهمورث، مظفری افسانه. طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد. فصلنامه مديريت پرستاري. 1402; 12 (3) :1-13

URL: http://ijnv.ir/article-1-1065-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4657