[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله پژوهشی پرستاری ایران

مجله پژوهشی پرستاری ایران

..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل مدیریت ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه و ارائه مدل مطلوب
نفیسه کرمی1 ، طهحورث شیری* ، افسانه مظفری1
1-
دانشیار گروه علوم اجتماعی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) shiri.tahmures@gmail.com ، shiri.tahmures@gmail.com
چکیده:   (420 مشاهده)

مقدمه: ســازمان تأمین اجتماعی با به عهده داشــتن وظیفه اجرا، تعمیم و گســترش انواع بیمه‌های اجتماعی در چارچوب قوانین مربوطه و با رعایت اصل عدالت دسترســی به خدمات، نقشــی اساســی در فرایند توســعه کشــور ایفا می‌کند. راهبرد ســازمانی، مجموعه‌ای یکپارچه و هماهنگ از تعهدها و اقدام‌هایی اســت که برای توانمندســازی ارتباطات، جهت بهره‌مندی از شایستگی‌های محوری خود برنامه‌ریزی کرده‌اند.

هدف: این مطالعه با هدف تعیین مولفه‌ها و زیر مولفه‌های راهبرد ارتباطیسازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه‌ها و رتبه بندی آن‌ها، تعیین تهدیدها و فرصت‌های راهبرد ارتباطی و مشخص کردن مدل مطلوب پرداخت. برای تجزیه و تحلیل از روش ترکیبی (کیفی-کمی) استفاده شد.

روش کار: این پژوهش به تحلیل مدیریت راهبرد ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه و ارائه مدل مطلوب می‌پردازد. مطالعه حاضر به لحاظ مکانی، دربرگیرنده حوزه روابط عمومی سازمان تامیناجتماعی و در بازه زمانی 1401 الی زمستان 1402 انجام گرفت. ابتدا از طریق مصاحبه با 20 نفر  به جمع آوری اطلاعات پرداخته می‌شود و با استفاده از روش داده بنیاد مورد تحلیل قرار می‌گیرد. پس از طراحی مدل، پرسشنامه نهایی تهیه می‌گردد و از 165 نفر از مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی جمع آورد می‌گردد. همچنین در قسمت دیگر با استفاده از روش SOWT، نقاط ضعف و قوت پرداخت شد.

یافته ها: براساس نتایج داده بنیاد مولفه‌های شناسایی شده شامل، مطالبه‌گری، دقت داده، مسائل مالی، امکانات و ظرفیت‌ها، انسجامسازمانی، علم گرائی، نظارت، عقلانیت، هدف و هدف گذاری، روابطعمومی، اقناع مخاطبان، سند چشم انداز، حکمرانی مطلوب، راهبردارتباطی، تعامل با رسانه‌ها، رعایت اصل صداقت، نوع تعامل با شرکا، عوامل سیاسی و عوامل نرم افزاری و سخت افزاری شناسایی می‌باشد. همچنین یافته‌های پژوهش فرصت‌های شناسایی شده شامل؛ امکان رقابت با سازمان‌های دیگر در رسانه کردن، تغییر راهبرد به کیفیت، ظرفیت عملیاتی، راه اندازی راهبرد دیجیتال، ایجاد رفاه و رضایتمی‌باشند. همچنین تهدیدات شناسایی شده شامل، شرایط اقتصادیکشور، نیازها و خواسته‌های مخاطبین، عدم آگاهی افراد برای استفاده از رسانه، نبود دانش فنی، ریزش اطلاعات رسانه‌های جمعی، نبود نظامجامع نظارتی و نیز براساس یافته‌های پژوهش نقاط ضعف شناسایی شده شامل: گستره زیاد فعالیت‌های سازمان، نبود تکنولوژی به روز اطلاع رسانی، سیاست‌های نامناسب و عدم توجه به مسائل انگیزشی می‌باشد.

واژه‌های کلیدی: مدیریت ارتباطی، سازمان تامین اجتماعی، رسانه، مدل مطلوب، روش ترکیبی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/12/27 | پذیرش: 1403/1/10 | انتشار: 1403/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Karami N, Shiri T, Mozafari A. Designing the Social Security Organization's communication strategy model in interaction with the media using the Foundation's data method. مدیریت پرستاری 2023; 12 (3)
URL: http://ijnv.ir/article-1-1079-fa.html

کرمی نفیسه، شیری طهحورث، مظفری افسانه. تحلیل مدیریت ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه و ارائه مدل مطلوب. فصلنامه مديريت پرستاري. 1402; 12 (3)

URL: http://ijnv.ir/article-1-1079-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4652