[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 3، شماره 3 - ( پاییز 1393 ) ::
جلد 3 شماره 3 صفحات 34-26 برگشت به فهرست نسخه ها
درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی
کمال صالحی1 ، سیما محمد خان کرمانشاهی* ، عیسی محمدی1 ، محمد حسن زاده3
1- گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
دانشگاه تربیت مدرس تهران، گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران ، kerman_s@modares.ac.ir
3- تهران - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده مدیریت و اقتصاد
چکیده:   (10733 مشاهده)

مقدمه: با رشد پدیده حرفه ای شدن در پرستاری، مفهوم دانش پرستاری و تقویت بدنه دانش پرستاری اهمیت بیشتری پیدا کرده است پرستاری به عنوان یک حرفه علمی باید در ارائه خدمت به مددجویان، نگاهی عمیق به تولید، انتشار و استفاده از دانش داشته باشد.

هدف: این پژوهش با هدف تبیین درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین پرستاری انجام شده است.

مواد و روش ها: این پژوهش با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوا انجام شده است. 17مصاحبه با پرستار و سرپرستاران بیمارستانهای آموزشی ؛ امام خمینی و شریعتی شهرتهران با روش نمونه گیری مبتنی برهدف درسال (1393) انجام شد. داده ها با استفاده از مصاحبه های نیمه ساختاریافته گردآوری و سپس با روش تحلیل محتوای قراردادی تحلیل شدند.

یافته ها: در این پژوهش 4 تم اصلی از تجارب مشارکت کنندگان به دست آمد که شامل "بحث علمی"، "اشتراک گذاری تجارب بالینی"، "غنی نمودن کنفرانس و راندهای بخش" و "بر قراری ارتباط بین فردی" بودند.

نتیجه گیری: فضای دانش آفرینی در بالین پرستاری یک فضای تعاملی است . لذا، مدیران پرستاری باید شرایطی را فراهم نمایند تا پرستاران ضمن داشتن ارتباطات مناسب بین فردی، به داشتن بحثهای علمی بیشتر در هنگام کنفرانسها، راندهای بالینی، گزارشهای پرستاری، تحویل گرفتن و تحویل دادن بیماران تشویق شده و تمایل بیشتری به  اشتراک گذاری تجربیات بالینی خود داشته باشند.

واژه‌های کلیدی: آنالیز محتوی، فضای دانش آفرینی، پرستار بالینی، مطالعه کیفی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/12/25 | پذیرش: 1393/9/16 | انتشار: 1393/10/21
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

salehi K, mohammad khan kermanshahi S, mohamadi E, hassanzadeh M. Clinical nurses' perception to atmosphere of creation knowledge: a qualitative study. مدیریت پرستاری 2014; 3 (3) :26-34
URL: http://ijnv.ir/article-1-218-fa.html

صالحی کمال، محمد خان کرمانشاهی سیما، محمدی عیسی، حسن زاده محمد. درک پرستاران از فضای دانش آفرینی در بالین بر اساس یک مطالعه کیفی. فصلنامه مديريت پرستاري. 1393; 3 (3) :26-34

URL: http://ijnv.ir/article-1-218-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 3، شماره 3 - ( پاییز 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4689