شرح مختصری از فعالیتهای مرکز توانبخشی قائم(عج) شاهرود
|
مهرداد کلاته جاری* |
عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و روانپرستار، شاهرود، ایران |
|
چکیده: (4736 مشاهده) |
ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری
چکیده مقاله تجربه نگاری
مراحل اجرای برنامه به تفکیک
- آیا پرسنل را آموزش دادید؟ کدام گروهها؟ چگونه؟ تمامی پرسنل در این مجموعهی درمانی در دورههای آموزشی ارتباط درمانی جهت بیماران روانی مزمن، نشانهشناسی در اختلالات روانی، شناخت نحوهی عملکرد داروها و عوارض آنها، استرس و روشهای مقابله با آنها، مهارتهای زندگی، مهارتهای متقابل، کمکهای اولیه و ایمنسازی محیط شرکت داشتهاند.
- آیا دستورالعمل خاصی برای تغییر نیاز داشتید؟ بله، با توجه به نیاز پرسنل در شیفتهای کاری براساس صلاحدید سرپرستار قوانین مرتبط تنظیم گشته است.
- آیا نحوه ارتباط رسمیشما/ واحد پرستاری با سایر واحدهای بیمارستان تغییر نمود؟ تغییری نداشته است ولی به واسطهی افزایش بار علمی پرسنل کادر درمانی شامل پرستاران، بهیاران، مراقبین بیمار، مددکاران اجتماعی، روانشناسان بالینی و نیروهای خدماتی در فرآیند ارتباط تسهیل صورت گرفته است.
- آیا نیاز به هماهنگی با سایر واحدهای بیمارستان بوده است؟ بله با تمامی کادر توانبخشی حاضر در مرکز توانبخشی هماهنگی لازم به عمل آمده است.
نظیر بخش کادر درمانی، بخش قلب و عروق و سایر واحدهای مورد نیاز بیماران.
درخصوص درمان زخم بستر در بیماران ضایعه نخاعی توانستیم با آموزش به پرستاران و خانوادههای آنان در بهرهگیری از تجربیات زخم بستر عمیق، تعدادی از توانخواهان را بهبود بخشیم به طوری که در درمان از ژل کامفیل و ازونتراپی جهت بهبود نسبی استفاده شده است.
- نحوه نظارت و کنترل شما/ واحد پرستاری درخصوص برنامه تغییر چگونه بود؟ بچگونگی تحویل و تحول شیفتهای پرسنل پرستاری ارتقا پیدا کرده و سطح مراقبت از بیماران و مراقبتها با دید تخصصی بیشتر ارایه شده است.
- نحوه ارزشیابی نهایی برنامه تغییر خود را شرح دهید. افزایش رضایتمندی بیماران و خانواده آنان، کاهش عوارض بیماری و تسهیل در روابط بین مددجویان و درمانگران
|
|
واژههای کلیدی: پرستار |
|
|
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1398/1/18 | انتشار: 1398/1/26
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|