[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 8، شماره 1 - ( (ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری) بهار 1398 ) ::
جلد 8 شماره 1 صفحات 11-14 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتقا کیفیت خدمات پرستاری
رویا رحمانی
دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری، مدیر سابق پرستاری بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان، قزوین، ایران
چکیده:   (114 مشاهده)
ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری
چکیده مقاله تجربه نگاری
 
شرح نیاز به تغییر تشخیص داده شده (توصیف وضعیت موجود مشکل‌دار):  ابتدا وضعیت موجود خدمات پرستاری بیمارستان با نظر خواهی از سرپرستاران و سوپروایزران و مسولین بخش‌های در تعامل با دفتر پرستاری ارزیابی و سپس مشکلات دسته بندی شدند.
1- کسب رتبه 68 از 70 در عملکرد دفاتر پرستاری سازمان تأمین اجتماعی در سال 1388
2- وجود 4 پرونده حقوقی در مراجع قضایی برای پرستاران مرکز برای مشکلات موجود در ثبت گزارشات پرستاری
3- عدم رعایت اصول اعزام بیمار به سایر مراکز و مکاتبات مراکز مقصد با بیمارستان در این زمینه
4- عدم رعایت اصول تحویل و تحول بین شیفت‌ها وبین بخش‌ها
5- عدم وجود روش صحیح تقسیم کار به صورت مدون در بخش ها
6- آموزش به بیمار ضعیف در بخش‌ها
7- درصد بالای نواقص پرونده‌ای در حوزه پرستاری (28%)
8- درصد بالای کسورات پرونده‌ای ناشی از ثبت پرستاران (8- 5%) و کسر موارد از حقوق پرستاران
9- بیماریابی عفونت‌های بیمارستان ضعیف (3- 0%)
10- درصد بالای کارکنان پرستاری قرارداد موقت 33% و نگرانی آنها به دلیل عدم امنیت شغلی
11- درصد رضایتمندی پایین کارکنان پرستاری به دلیل اضافه کار اجباری حدود 100 ساعت در ماه
12- عدم رعایت اصول برنامه نویسی استاندارد
طی جلسات متعدد با سوپروایزران تحلیل وضعیت دفتر پرستاری(SWOT) انجام گردید و براساس تحلیل‌ها اهداف دفتر پرستاری تدوین گردید.  

هدف تغییر: هدف نهایی دفتر پرستاری ارتقاء کیفیت خدمات پرستاری در نظر گرفته شد.(goal) برای دسترسی به این هدف شاخص‌های کلیدی عملکردی در حوزه پرستاری با نظر سوپروایزران و سرپرستاران انتخاب شدند و یکی از شاخص‌های مهم عملکرد رتبه عملکرد دفتر پرستاری دربین بیمارستان‌های سازمان بود.
اهداف ذیل تدوین گردید:
1- ارتقار وضعیت گزارش‌نویسی به میزان 5% در سال اول و در سالهلی بعد به میزان 7% نسبت به سال قبل
2- ارتقا وضعیت آموزش به بیمار به میزان 10% در سال اول و در سالهلی بعد به میزان 7% نسبت به سال قبل
3- ارتقا وضعیت اعزام بیماران به میزان 15% در سال اول و به میزان 7% در سالهای بعد نسبت به سال قبل
4- کاهش میزان نواقص پرونده‌ای به میزان 2% در هر سال
5- کاهش وزن پسماندهای عفونی به میزان 5% ( از سال سوم هدف گذاری شد).
6- کاهش کسورات پرونده‌ای به میزان 2% در سال (از سال چهارم هدف گذاری شد).
7- ارتقا وضعیت برنامه‌نویسی پرستاری به میزان 10% در هر سال از سال دوم برنامه
8- اصلاح وضعیت تقسیم کار بخش‌ها از سال دوم برنامه
9- افزایش بیماریابی عفونت‌های بیمارستانی به میزان 5/0%در هر سال
10- ارتقا وضعیت تحویل و تحول بین بخش‌ها و بین شیفت‌ها به میزان 5% در هر سال، از سال دوم برنامه

 
واژه‌های کلیدی: |پرستاری ،
متن کامل [PDF 123 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۱۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Improving the Quality of Nursing Care . مدیریت پرستاری. 2019; 8 (1) :11-14
URL: http://ijnv.ir/article-1-624-fa.html

رحمانی رویا. ارتقا کیفیت خدمات پرستاری. فصلنامه مديريت پرستاري. 1398; 8 (1) :11-14

URL: http://ijnv.ir/article-1-624-fa.html



دوره 8، شماره 1 - ( (ویژه نامه کنگره مدیریت و رهبری اثربخش در پرستاری) بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 3877