[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله پژوهشی پرستاری ایران

مجله پژوهشی پرستاری ایران

..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1401 ) ::
جلد 11 شماره 2 صفحات 23-14 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل راهبردی یادگیری دوجانبه بر اساس کارکردهای منابع انسانی در سازمان تامین اجتماعی
نسرین مرادی ، فرشاد حاج علیان* ، مهدی امیرمیاندرق2 ، سیداحمد شایان نیا2
استادیار، گروه مدیریت دولتی، واحد فیروزکوه، دانشگاه آزاد اسلامی، فیروزکوه، ایران ، f.hajalian@gmail.com
2- دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه
چکیده:   (1122 مشاهده)
مقدمه:امروزه منابع انسانی از عناصر مهم و هدایت کننده در سازمانها محسوب میگردد. براساس یادگیری دوجانبه با ایجاد توازن میان دو نوع یادگیری اکتشافی و یادگیری انتفاعی، بر نوعی تعادل در کسب و استفاده از دانش جدید و حفظ و بهره­برداری از دانش موجود تأکید می­شود.
روش کار:این پژوهش مبتنی‌بر مطالعات کمی و در دو مرحله و از طریق سه پرسشنامه به روش پیمایش با مشارکت 288 نفر میان مدیران، معاونین و کارکنان منتخب ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرفت. جهت بررسی داده ها پرسشنامه معماری، کارکردهای منابع‌انسانی در اختیار مدیران، معاونین و کارمندان منتخب قرار گرفت. داده‌های حاصل از مطالعات کمی(پرسشنامه‌ای) از طریق تحلیل استنباطی و با استفاده از آزمون تحلیل عاملی تاییدی بواسطه تحلیل مدل­یابی توسط نرم افزار Eviews استفاده شده است.
یافته ها:مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها، جهت برخورداری از دوجانبه گرایی(بهره برداری دوجانبه)، امری حیاتی می‌باشد. این‌که یک سازمان دارای ساختار منابع انسانی دانش محور باشد، به خودی خود نمی‌تواند یک سازمان را به یک سازمان دوجانبه گرا و موفق در هر دو زمینه انتفاع و اکتشاف تبدیل نماید. چرا که اگر سازمان بر روی انتفاع متمرکز گردد، دوجانبه گرا کردن برخی اقدامات مدیریت منابع انسانی جهت تعیین نحوه سازگاری و همسویی آن با ابعاد کارکردهای منابع انسانی و در نهایت یادگیری دوجانبه(اکتشاف و انتفاع) سازمان می باشد.
نتیجه گیری:مدل طراحی شده و فرضیات تدوین شده ضمن پر کردن خلاهای تئوریک موجود در این سه حوزه پژوهشی امکان بسترسازی برای تحقیقات بیشتر پژوهشگران در آینده را نیز فراهم می آورد.
 
واژه‌های کلیدی: کارکردهای منابع انسانی، یادگیری دوجانبه، مدل راهبردی، منابع انسانی
متن کامل [PDF 411 kb]   (892 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1401/4/4 | پذیرش: 1401/5/16 | انتشار: 1401/5/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Moradi N, Farshad H, Amir Miandaragh M, Shayannia S A. Designing a strategic model of two-way learning based on human resource functions in the Social Security Organization. مدیریت پرستاری 2022; 11 (2) :14-23
URL: http://ijnv.ir/article-1-938-fa.html

مرادی نسرین، حاج علیان فرشاد، امیرمیاندرق مهدی، شایان نیا سیداحمد. طراحی مدل راهبردی یادگیری دوجانبه بر اساس کارکردهای منابع انسانی در سازمان تامین اجتماعی. فصلنامه مديريت پرستاري. 1401; 11 (2) :14-23

URL: http://ijnv.ir/article-1-938-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 2 - ( تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645