[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله پژوهشی پرستاری ایران

مجله پژوهشی پرستاری ایران

..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 13-1 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد
نفیسه کرمی ، طهمورث شیری* ، افسانه مظفری
دانشیار گروه علوم اجتماعی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، shiri.tahmures@gmail.com
چکیده:   (296 مشاهده)
مقدمه: رسانه‌ها، کارکرد‌ها و نقش های متعددی در جامعه برعهده دارند. به دلیل شناخت ناکافی از رابطه عوامل موثر بر بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در استراتژی‌های ارتباطی، فرصت‌های بیشماری نادیده گرفته شده و از بین می‌روند. از این رو شناخت و بررسی این عوامل امری ضروریست که در این مقاله به این مهم پرداخته شده است.
هدف: هدف از این تحقیق طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد می‌باشد.
روش کار:  این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با به کارگیری روش تحقیق داده بنیاد انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها، مصاحبه های نیمه ساختار یافته می باشد . به منظور گردآوری اطلاعات، با به کارگیری روش نمونه‌گیری هدفمند با 20 نفر از خبرگان در حوزه تامین اجتماعی مصاحبه انجام شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. بر اساس آن، الگوی کیفی پژوهش طراحی شد.  
یافته ها: یافته های پژوهش حاضر، نشان دهنده‌ی استخراج 128 کد یا مفهوم اولیه از مصاحبه‌ها و نیز احصاء 46 مفهوم و 5 مقوله دسته بندی شده می باشد. نتایج نشان داد که مقوله و مفاهیم دربرگیرنده : شرایط علی شامل نیازها و خواسته‌های مخاطبین، هدف گذاری سازمان، پاسخگو بودن ، مطالبه گری . شرایط راهبرد/کنش‌ها شامل: توسعه ارتباطات کارکنان، افزایش تخصص و علم سازمان، آینده نگری، دیدگاه جامع داشتن، تدوین برنامه‌های عملیاتی، استانداردهای جهانی، شناخت شرکای اجتماعی، سیاستهای کلان مناسب می‌باشد. شرایط زمینه‌ای شامل : عوامل نرم افزاری و سخت افزاری، عوامل درون سازمان و برون سازمان، چگونگی ارائه پیام، زمان و وسیله انتقال پیام می‌باشد. شرایط مداخله گر شامل : ایجاد فضای مناسب، انتشار اخبار سازمان، توسعه روابط عمومی، اقناع مخاطبان، رضایتمندی مخاطبان و شرایط اقتصادی کشور می باشد.
 
واژه‌های کلیدی: مدل استراتژی ارتباطی، سازمان تامین اجتماعی، رسانه، روش داده بنیاد
متن کامل [PDF 313 kb]   (24 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/10/25 | پذیرش: 1402/11/13 | انتشار: 1403/2/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

karami N, shiri T, mozafari A. Designing the Social Security Organization's strategic communication management model in interaction with the media from the Foundation's data method. مدیریت پرستاری 2023; 12 (3) :1-13
URL: http://ijnv.ir/article-1-1065-fa.html

کرمی نفیسه، شیری طهمورث، مظفری افسانه. طراحی مدل مدیریت راهبردی ارتباطی سازمان تامین اجتماعی در تعامل با رسانه از روش داده بنیاد. فصلنامه مديريت پرستاري. 1402; 12 (3) :1-13

URL: http://ijnv.ir/article-1-1065-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( پاییز 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4652