[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله پژوهشی پرستاری ایران

مجله پژوهشی پرستاری ایران

..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 8، شماره 4 - ( زمستان 1398 ) ::
جلد 8 شماره 4 صفحات 65-54 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی ارزیابی عملکرد به روش فرایند تحلیل شبکه‌ای برای پزشکان و پرستاران کلینیک نارسایی قلبی
مهناز جوکار1 ، شهزاد آردن* ، نادر خالصی
1- تهران خ شهید بهشتی خ اندیشه اندیشه یکم غربی پلاک 44
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ، s_ardan@yahoo.com
چکیده:   (3088 مشاهده)
مقدمه: ارزیﺎﺑﯽ ﻋﻤﻠﮑﺮد مراکز ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎنی، اﻃﻼﻋﺎت ﻻزم را ﺑﺮای ﻣﺪیﺮان، به‌منظور ﭘﺎیﺶ وضعیت فعالیت‌های ﺟﺎری ﻓﺮاﻫﻢ می‌کند. اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻄﻠﻮب درﻣﺎﻧﯽ، ﻣﺴﺘﻠﺰم آﮔﺎﻫﯽ از ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن با انتخاب معیارهای مناسب می‌باشد. معیارهای مناسب برای ارزیابی عملکرد کلینیک نارسایی قلبی بامطالعه منابع، شناسایی و با استفاده از فرآیند تحلیل شبکه‌ای رتبه‌بندی گردید.
روش کار: این تحقق از نوع پیمایشی و کاربردی می‌باشد، جامعه آماری نیز بیماران مراجعه‌کننده به کلینیک نارسایی قلبی در بازه سه‌ماهه دوم سال 1398 بوده و روش نمونه‌گیری نیز، روش کوکران می‌باشد. از پرسشنامه محقق ساخته برای جمع‌آوری داده‌های دموگرافیک بیماران و وضعیت عملکرد کلینیک نارسایی قلبی به کار گرفته شد. تحلیل داده‌ها به روش تئوری تصمیم‌گیری چند معیاره و با تمرکز بر فرایند تحلیل شبکه‌ای و با محاسبه وزن و رتبه‌بندی معیارها توسط نرم‌افزار سوپردسیژن و اکسل 2019 انجام گرفت.  
یافته‌ها: نتایج محاسبات تحلیل شبکه‌ای نشان داد که وزن معیار خود مراقبتی در ارزیابی عملکرد، 32/0 و وزن معیار کیفیت خدمات، 68/0 به دست آمد. از دید بیماران، زیر معیار "ظاهر کلینیک" بیشترین امتیاز را در ارزیابی کسب نمود و زیرمعیارهای "تضمین خدمات" و "قابلیت اطمینان" در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. امتیاز نهایی ارزیابی عملکرد کلینیک نارسایی 98/75 درصد می‌باشد.
نتیجه‌گیری: بر اساس الگوی حاصل، کیفیت خدمات، وزن بیشتری در امتیاز ارزیابی عملکرد دارد، بیشترین عواملی که باعث کاهش امتیاز می‌باشد شامل نظارت بر خود مراقبتی بیماران و همدلی با بیمار می‌باشد. برای بهبود وضعیت عملکردی کلینیک نارسایی قلبی، باید بر این عوامل اقدامات بهبودی انجام گیرد.
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی عملکرد بیمارستان – خودمراقبتی – کیفیت خدمات – نارسایی قلبی
متن کامل [PDF 378 kb]   (1168 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/11/26 | انتشار: 1398/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jokar M, Ardan S, Khalesi N. Designing a Method of Performance Evaluation for Physicians and Nurses of Heart Failure Clinic Based on the Analytic Network Process. مدیریت پرستاری 2020; 8 (4) :54-65
URL: http://ijnv.ir/article-1-684-fa.html

جوکار مهناز، آردن شهزاد، خالصی نادر. ارائه الگوی ارزیابی عملکرد به روش فرایند تحلیل شبکه‌ای برای پزشکان و پرستاران کلینیک نارسایی قلبی. فصلنامه مديريت پرستاري. 1398; 8 (4) :54-65

URL: http://ijnv.ir/article-1-684-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 4 - ( زمستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4645