[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تسهیلات پایگاه::
سازمان نظام پرستاری::
تماس با ما::
::
سازمان نظام پرستاری

سازمان نظام پرستاری

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
مجله پژوهشی پرستاری ایران

مجله پژوهشی پرستاری ایران

..
Scientifc Information Database
AWT IMAGE
..
فرم ها
..
سامانه نشریات پرستاری کشور

AWT IMAGE

..
:: دوره 5، شماره 2 - ( 4-1395 ) ::
جلد 5 شماره 2 صفحات 58-51 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی زیرساخت‌های سازمانی مؤثر در به‌کارگیری آموزش الکترونیکی
گلنوش میرسعیدی* ، محمد نقی ایمانی2 ، فتاح ناظم3
گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن- دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران ، g.mirsaidi@gmail.com
2- گروه مدیریت آموزشی واحد رودهن- دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
3- رودهن- دانشگاه ازاد اسلامی- گروه مدیریت آموزشی
چکیده:   (5194 مشاهده)
مقدمه: با توجه به اهمیت آموزش الکترونیکی در نظام نوین آموزشی، بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران سعی در پی‌ریزی و برنامه‌ریزی اصولی برای این امر دارند.
هدف: مطالعه حاضر بررسی وضعیت عوامل سازمانی مؤثر در آموزش الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران است.
مواد و روش‌ها: این پژوهش توصیفی-پیمایشی در سال (1395) انجام شده است. در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و با استفاده از فرمول کوکران(269) نفر از اعضای هیئت علمی انتخاب شدند. داده‌ها با پرسشنامه محقق ساخته که دارای ابعاد فناوری، اقتصادی و اداری و پشتیبانی بوده استفاده شد که روایی و اعتبار آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ برای کل مقیاس و خرده مقیاس‌های آن 92/0 محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزارهای SPSS 21 و LISREL8 استفاده گردید.
یافته‌ها: با استفاده از آزمون آماری تی‌تک جمله‌ایی و با سطح معنی داری(0/05) نشان داده شد که دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران بیشترین استفاده را به‌ترتیب از بعد تکنولوژیکی (6/656)، اداری- پشتیبانی (0/685) و بعد اقتصادی (0/339-) جهت اجرای آموزش الکترونیکی بکار می‌برد.
نتیجه‌گیری: براساس یافته‌ها جهت به‌کارگیری اثربخش آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران باید دو بعد اقتصادی و اداری - پشتیبانی دانشگاه توسط مدیران در این معاونت‌ها تقویت شوند.
واژه‌های کلیدی: عوامل سازمانی، آموزش الکترونیکی، آموزش علوم پزشکی
متن کامل [PDF 245 kb]   (5810 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/4/31 | پذیرش: 1396/4/3 | انتشار: 1396/4/3
فهرست منابع
1. Valentín, A., Mateos, P. M., González-Tablas, M. M., Pérez, L., López, E., & García, I. Motivation and learning strategies in the use of ICTs among university students. Computers & Education 2013, 61, 52-58.‌ [DOI:10.1016/j.compedu.2012.09.008]
2. Laurillard, D. Rethinking university teaching: A conversational framework for the effective use of learning technologies. British: Routledge 2013.
3. Walkington, C. A. Using adaptive learning technologies to personalize instruction to student interests: The impact of relevant contexts on performance and learning outcomes. Journal of Educational Psychology 2013,105(4), 932. [DOI:10.1037/a0031882]
4. Rennie, F., & Morrison, T. M. E-learning and social networking handbook: Resources for higher education. British: Routledge 2013.
5. Buchanan, T., Sainter, P., & Saunders, G. Factors affecting faculty use of learning technologies: implications for models of technology adoption. Journal of Computing in Higher Education 2013, 25(1), 1-11. [DOI:10.1007/s12528-013-9066-6]
6. Garrison, D. R. E-learning in the 21st century: A framework for research and practice. United Kingdom: Taylor & Francis 2011.
7. Clark, R. C., & Mayer, R. E. E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons 2011. [DOI:10.1002/9781118255971]
8. afyooni S, Forooghi abari A, Yarmohammadian M. Feasibility study of implementing e-learning courses in Khorasgan branch of the Islamic Azad University (Isfahan). Research in Curriculum Planning. 2013; 2 (12):80-92. [Persian]
9. Galstaun, V., Kennedy, S., & Hu, C. The Impact of TPACK pre-service teacher confidence in embedding ICT in to curriculum areas. Education Technology Research Development, 2011, (55), 547-572.
10. Rezaie M, Mohammadi H, Asadi A. Survey about Virtual Education Development in Agriculture Higher Education as Teacher's Point of View [Master thesis]. Tehran: Tehran University; 2009. p. 205. [In Persian]
11. Javidinejad H, Soheili R. Electronic Learning and Necessity of Organizations in Twenty First Ages [Internet]. 2009 [cited 2008 June 21]. Available from:www.sid.com [In Persian]
12. Kharazi K, Esfandiari Moghadam MR. Designing and Providing Theory Model for Teaching Agriculture as Electronic Learning. Researching Agriculture Teaching Management Journal. 2010;34(11):149. [In Persian]
13. Hendryx LJ. Generational Differences in Learner Attitudes toward Technology in Education [BA thesis]. Menomonie: Wisconsin University, 2008.
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirsaidi G, Imani M N, Nazem F. Evaluation of organizational infrastructure affecting the use of E-learning . مدیریت پرستاری 2016; 5 (2) :51-58
URL: http://ijnv.ir/article-1-428-fa.html

میرسعیدی گلنوش، ایمانی محمد نقی، ناظم فتاح. ارزیابی زیرساخت‌های سازمانی مؤثر در به‌کارگیری آموزش الکترونیکی. فصلنامه مديريت پرستاري. 1395; 5 (2) :51-58

URL: http://ijnv.ir/article-1-428-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 2 - ( 4-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت پرستاری Quarterly Journal of Nursing Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 48 queries by YEKTAWEB 4652